17 maja 2013

Fashion Week Poland 2013: relacja z pokazów

W ramach ósmej edycji FashionPhilosophy Fashion Week Poland odbyło się aż 48 pokazów i nikogo chyba nie zdziwi jeśli powiem, że przebywając w Łodzi nie zdołałam obejrzeć wszystkich. Choć bez wątpienia wiele mnie ominęło, to nawet wśród tych kilkunastu pokazów które widziałam znalazły się takie, których oglądanie było dla mnie samą przyjemnością, a kreacje nieraz zapierały dech... i właśnie tymi kolekcjami chciałabym się z wami podzielić :)
fot. AKPA


Tomaotomo by Tomasz Olejniczak
fot. Katarzyna Ulańska
fot. Katarzyna Ulańska
Pierwszą rzeczą, która przykuła moją uwagę w tej kolekcji, były charakterystyczne wstawki na ramionach wielu kreacji oraz elementy futra - zarówno w postaci owych wstawek, jak i dużych kołnierzy. Tomasz Olejniczak skupił się na subtelnych, podkreślających kobiecą figurę krojach, co w połączeniu z delikatnymi koronkami i zwiewnymi materiałami dało efekt, który niesamowicie mi się podobał. Pokaz zamykała Omena Mensah, która zaprezentowała przepiękną, pomarańczową suknię.


Natalia Jaroszewska
fot. Przemek Stoppa
fot. Przemek Stoppa
Ogromne wrażenie zrobiła już pierwsza sylwetka, czyli powłóczysta, asymetryczna sukienka. Kolekcja składała się głównie z eleganckich, wieczorowych i bardzo kobiecych sukienek i spódnic uszytych z delikatnych materiałów, a w poszczególnych kreacjach przewijały się elementy takie jak asymetria i cekinowe wstawki. Wybieg po raz kolejny zdominowany został przez kobiece i delikatne kroje, co mnie akurat bardzo odpowiadało :)


Aryton
fot. Przemek Stoppa
fot. Przemek Stoppa
To był pokaz, który zrobił na mnie ogromne wrażenie. Propozycje marki Aryton na sezon jesień/zima 2013 okazały się być niesamowicie eleganckie, stylowe i pięknie wykonane. W kolekcji pojawiły się głównie płaszcze, sukienki i komplety, w większości gładkie i o prostych, klasycznych krojach, ale wyróżniające się zdecydowanymi, mocnymi kolorami. Poza przepięknymi płaszczami, w kolekcji niesamowicie przypadły mi do gustu również złote elementy.


Agnieszka Orlińska
fot. Przemek Stoppa
Kolekcja Agnieszki Orlińskiej przypadła mi do gustu w sposób szczególny, ponieważ bez chwili zastanowienia mogłabym założyć połowę kreacji, które w ramach tego pokazu zostały zaprezentowane na wybiegu. W tej kolekcji królowała kobiecość wyrażona za pomocą koronek, przejrzystych tkanin oraz kobiecych i zwiewnych krojów, głównie w stonowanych odcieniach beżu i różu. Urzekła mnie subtelność i delikatność zaprezentowanych kreacji, były one zdecydowanie w moim typie.


MMC
fot. AKPA
fot. AKPA
Na pokaz MMC czekali wszyscy i pokaz ten zgromadził chyba największą liczbę gości. Nie tylko kreacje robiły ogromne wrażenie, ale i niesamowita oprawa pokazu - na wybiegu postawione zostało sztuczne drzewo, a całość była utrzymana w nieco mrocznym klimacie. W kolekcji przeważały czerń i biel oraz proste, luźne kroje. Podobnie jak w kolekcji Natalii Jaroszewskiej, i tutaj pojawiły się cekiny, a pokaz zamknęła ubrana w nie od stóp do głów Joanna Horodyńska.


Wojtek Haratyk
fot. Przemek Stoppa
Męska kolekcja jesień/zima 2013 autorstwa Wojciecha Haratyka okazała się być połączeniem eleganckich, stylowych płaszczy, marynarek i garniturów ze sportowymi elementami takimi jak dresowe spodnie bądź sportowe buty. Choć zestawienie tych dwóch stylów nie do końca mnie przekonuje, to niemalże wszystkie płaszcze zaprezentowane w tej kolekcji niesamowicie mi się spodobały i tak ubrany mężczyzna bez wątpienia zrobiłby na mnie spore wrażenie ;) Chciałam również bardzo podziękować Wojtkowi Haratykowi, bo jako jedyny z projektantów odpisał na mojego maila, kiedy pisałam przed Fashion Weekiem. Dziękuję! :)

Jak pewnie udało się wam zauważyć, większość kolekcji, którą tutaj wyróżniłam charakteryzuje elegancja, a w przypadku kolekcji damskich - kobiecość. To jest to, co w ubiorze podoba mi się najbardziej i również uczestnicząc w pokazach trudno było mi nie oceniać poszczególnych kreacji przez pryzmat własnego gustu i tego, co sama najchętniej bym ubrała. Tym postem chciałabym jednocześnie zamknąć cykl wpisów i relacji dotyczących mojego wyjazdu na FashionPhilosophy Fashion Week Poland i mam nadzieję, że podobnym będę mogła was poczęstować już jesienią tego roku :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz